Tuesday 24 July 2012

TERMENGANDONG...

Salam semua..Bertemu kita lagi...Balik dari tadarus tadi mama terus masak untuk orang dalam pantang ni..Lepastu mama sidai kain ..Tak tau lah puasa kali ini terasa sangat letih dan tak larat..Mungkin faktor usia kot...Antibody dah tak kuat..hanya semangat aja yang kuat..Sebelum ni mama cukup pantang kalau anak mama selalu sebut perkataan  tak larat  sbb kerja rumah banyak yang dah senang..Dulu semasa mama muda2 mama jarang kata tak larat ..semua mama sempat buat...Bukan susah..Basuh kain pun guna mesin aja..kemudian sidai..masak nasi pun pakai rice cooker..dapur pun tak payah cari kayu api..tapi masih dok kata tak larat..Ada ka patut...Sebenarnya dulu emak mama selalu kata dekat mama adik beradik sekarang giliran mama pula kata pada anak2 mama...Dah jadi turun menurun..hehehe...Adilkan...

Sudah hari kelima kita umat Islam berpuasa..Cepat sungguh masa berlalu..Tak terkejar kita..Hari ini buka aja blog ada seorang lg followers mama..Terima kasih lah kepada Pak Ngah kerana sudi follow blog mama yang ado ini..Mama rasa sangat happy..walaupun blog mama ni suam2 kuku tapi masih ada yang sudi follow.....Sama2 lah kita menafaatkan blog kita ini ke jalan yang baik supaya kita semua akan dapat keberkatan nya..

Rasa seronok pula bila dah mula tulis..meleret2 jadi nya..Sebenarnya banyak kerja mama yang belum selesai lagi..Tapi mama buat tak nampak aja..Kain baju banyak yang nak lipat..Basuh rajin tapi melipat baju...Aduh duh duh duh malas yang amat..Rasa rugi masa bila lipat kain..Itu yang menjadi segunung kain..bak gunung kinabalu..Gunung kinabalu pun tak pernah tengok..Biaq p lah no..saja syok2 nak cakap.....bukan kene duit pun..

Tadi mama baca blog MMP Online,,berita yang lucu sampai mama tersenyum sendiri..betul ka atau helah saja..Seorang gadis berumur 13 tahun tiba2 mengandong selepas mandi di satu kolam renang..
Haish...boleh ka mengandong macam tu..Nauzubillah....Minta simpang Malaikat 44..Kalau boleh tak nak bagi si Sofia anak mama pegi mandi kat kolam renang lagi..takut termengandong nanti..sapa nak jawab..mama dan keluarga mama juga....Ini mengandong di sebabkan sperma yang berkeliaran di dalam kolam renang itu..Rasa tak tercapai dek akal mama kalau memikirkan nya..Geli pun ada...

Tapi Allah maha berkuasa ..Kalau dia berkehendak semua boleh jadi..Tiada yang mestahil kan..
Jadi kalau benda ni benar2 terjadi kerana sperma berkeliaran dalam kolam tu..itu satu dugaan yang maha hebat untuk gadis itu dan keluarga nya..Kesian la dekat dia..Tapi bagi kita yang berugama islam kene muhasabah diri dan kita kene redho la no..Takdir tuhan mana boleh lawan..Mesti ada hikmah nya..

.Ok lah tok sah  dok bubuh dalam kepala kita lah sbb dia bukan terjadi d Malaysia ni..Buat pening kepala kita saja...Sebelum mama akhiri mama mohon maaf kalau ada kata2 mama dalam blog ini menyentuh perasaan sesiapapun ..Bukan di sengajakan   ..Kadang2 bila kita merapu kita tak seda yang kita menyentuh perasaan orang lain..Maaf kan mama ok..Hingga jumpa lagi..sambut lah salam sayang dari mama..Bye..


2 comments:

  1. tak terkejar dek akal berita yang macam ni. adoi, rasanya sperma adalah jenis sel yang sangat sensitif. bukan boleh senang2 nak idup mcm tu. tapi manalah tahu kan kuasa Allah tu. macam2 Dia boleh buat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah jadi macam ikan di pasar la nani..boleh beli anytime..

      Delete