Wednesday 18 July 2012

SELAMAT BERPUASA..

Selamat pagi..Jangan terkejut bila mama update blog di awal pagi ni..Ini pun mama cepat2 duduk kat destop ,,kalau tidak  sampai ke malam la mama tak ada masa.. Mama belim start buat keje rumah  lagi..Ye la rutin mama hari2..lagi pun hari ini pagi2 lagi dah hujan lebat dan nampak macam gelap aja..Nak sidai kain pun tak boleh..Kalau tidak time2 ni mama dah siap sidai kain..Tak pa ..mama take a break dulu ..Dapat la mama lelax .lelax dulu depan destop kesayangan mama ni..

Td sempat juga mama baca blog MPP ONLINE..Terus hati mama jadi tak tentu dan tak seronok..tentang seorang budak remaja 14 tahun  jual tubuh hanya kerana nak beli barang2 mewah . Dia sanggup meniduri lelaki berusia 60 tahun hanya kerana nak beli hp blackberry ..Benda ni terbongkar bila si ibu menyedari anaknya memilik barang2 berjenama yang mungkin anak nya tak mampu beli..Bila di tanya anak nya kata  kawan dia punya....Astaghfirullah halazim......Pagi2 ni mama urut dada ..Takut mama dengar...Betapa kesian nya pada kedua2 ibubapa itu..Mama tak dapat bayangkan betapa hancur luluh hati kedua2 ibubapa itu..Bayangkan kalau terjadi pada mama ..mati la jawab nya...Nauzubillah....Tapi tak pa ibu nya berusaha membawa pegi kaunseling..Itu ada salah satu usaha untuk menyedar anak itu..Di hari baik dan bulan yang baik ini ..Mari lah kita beramai2 berdoa untuk anak itu supaya di beri pertunjuk dan hidayah..kembali kepangkal jalan....Amin..

Ok lah mama tak boleh lama2 ni..Sbb banyak kerja yang melambai2 mama..Mama mengambil kesempatan ini untuk mengucapkan Selamat Menyambut Bulan Ramadhan..dan seterusnya selamat berpuasa dan banyak2 lah berbuat ibadah..Semoga kita semua di dalam keredhaan Allah hendaknya..Puasa tau jangan tak puasa..Bye..

2 comments:

  1. as salam mama...
    harap2 mama sihat ye...
    itulah kan mama, kadang2 budak2 ni depan kita lain belakang kita lain....risau jugak..

    selamat menyambut Ramadhan Al Mubarak juga utk mama...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih ucu kerana sering melawat mama..Ini lah fenomina sekarang yang paling kita takuti..Minta2 di jauh kan la malaikat 44 ya..selamat berpuasa..

      Delete