Tuesday 3 July 2012

ORANG BARU..

Huhu...sudah agak lama mama tak update bolg..Nak kata sibuk tak sibuk mana pun..Orang lain lagi sibuk takbanyak cakap pun..Entah lah tak tau nak cakap apa....Mungkin tak sampai seru kot...Ini pun macam tak ada mood aja tapi paksa kan juga...Sbb mama tak mahu blog mama berkubur begitu saja..Terasa rugi sangat kalau berkubur begitu saja sbb mama akan hilang tempat untuk meluahkan apa yang patut ...

Sebenarnya mama baru dapat cucu..sbb tu mama jadi begitu sibuk sikit 2-3 hari ni...Alhamdulillah syukur kepada tuhan semua nya selamat..tapi baby masih di hospital sbb ada kuning..Emak nya sudah balik rumah mama..Jadi mama kene jaga orang dalam pantang lah sampai 44 hari..
Sekarang ni rumah mama sangat sunyi sepi sbb cucu2 mama yang lain tu pegi umah dato mereka di Kelana Jaya..Jadi senang la mama nak bagi perhatian pada orang yang berpantang ini..

Cepat nya masa berlalu...Tiba2 saja mama sudah ada 4 cucu..Macam tak percaya..Itu lah kuasa tuhan kan.. Nampak nya Mama sudah semakin tua..Mama bersyukur sangat kepada tuhan yang telah memberi segala2 nya kpd mama..Kawan2 seangkatan mama pun terkejut bila mama telah mendahului mereka..Mereka yang dulu dapat cucu tapi sekarang mama sudah potong mereka..

Itu kan rezeki Allah..Kita terima dengan rasa syukur..Mama ingat nak buat kenduri kesyukuran serta cukur jambul.dan sambut puasa sekali tapi terpaksa di tunda kerana kumpulan Al Zakiroh sudah full booking..sampai bulan Ramadhan..Kalau tak ada kumpulan mama ni tak seronok sbb nanti tak ada orang yang nak marhaban ya marhaban dan berzanji..Tak pa lah nanti mama buat selepas raya lah..Boleh buat open house sekali..

Orang baru ni belum keluar hospital lagi..kesian duduk hospital sorang2 bertemankan nurse2 yang baik2 belaka.Nama cucu mama tu ialah Maryiam Medina...Rupa dia nak sama dgn kakak dia Qaseh Qaisara..Yang Qaseh lagi kesian..Dia tak tahu apa2 pun ...dah dapat adik...kesian kan...






Photo: Welcoming our little Princess - Maryam Medina..

Ini lah Maryiam Medina.cucu baru mama..Masih di Hospital Darul Ehsan Medical Center..
Sekarang mama ada dua cucu perempuan dan dua cucu lelaki..So sweet...






2 comments:

  1. putihnya baby tu! tahniah mama sebab dapat cucu baru...semoga dengan kehadirannya menyerikan lagi keluarga mama..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih Nani..Nani lah orang yang tak pernah jemu melawat mama ..Mama sangat gembira..love you..

      Delete