Wednesday 4 July 2012

BIDAN MUDA.

Selamat pagi semua..Hari ini dalam sejarah mama oder jubah online..Alhamdulillah ia selamat sampai dari Indonesia..Mula2 tu mama takut juga sbb macam2 cerita yang mama dengar..Itu la ini lah sampai mama pun naik takut nak order..Tetapi oleh kerana tergoda dgn iklan di facebook mama berani kan diri..Mama ni kalau nak kan sesuatu orang lain tak boleh kata apa..Mama mesti nak juga..walau apa sekali pun yang mendatang..Itu pun mama suruh adik mama yang tolong bank in kan duit ke Indonesia..Tak berani nak suruh Ayah atau anak2 mama tolong bank in kan duit.Mereka akan banyak soal..Biar la kalau rugi pun bukan banyak sangat cuma 150 rm sahaja...Mama bertawakal saja kepada Allah..Kalau ada rezeki mama tidak akan kemana..

Pagi ini Allah telah mengabulkan doa mama..Jubah tu sampai dgn selamat nya..Terima kasih kepada Butik Awani..Jubah tu mama suka sangat2..cantik......boleh mama pakai raya nanti...
Mula tadi Ayah tanya mama oder mana..Mama cakap mama oder kat Indonesia..Mula tu Ayah nganga juga mulut dia pastu bila mama kata mama berkenan sangat2 dan mama dok puji cantik Ayah tak jadi kata apa2..Mama kata Kalau sudah rezeki kita tidak akan kemana...Ayah diam saja...

Hari ini Anak mama mula urut badan..Dia cari tukang urut dlm internett juga..Mama bimbang sbb kalau kita tak kenal bahaya juga..pulak tu cari dalam internett..Dia pun tak kenal ..Tapi apabila tukang urut tu datang semua terkejut..Dah lah masih muda..muda lagi daripada Anak mama..segak pula tu...Tukang urut modern..Dia kata dia mewarisi kepakaran emak dia..Dia belajar dari emak  dan nenek dia..Dan nenek dia memang tukang urut..
Mama sangat kagum pada bidan muda ni..Walaupun masih muda belia lagi... dia tak sia2kan apa yang ada pada dia..Dan dia mempraktik kan bidang ini untuk menjadikan sumber rezeki..

Sepanjang dia urut mama tengok dia bersungguh2 dan nampak macam pandai aja..Dia buat semua..Dia turut mandi baby.dam urutan aroma terapi baby,,.tapi memandangkan baby masih di hospital..dia cuma urut Nadia saja..Satu hari dia charge 140  rm...Bagus la macam tu..Kita kalau ada kepandaian macam2 boleh kita buat untuk mencari rezeki..Janji kita rajin usaha..
Mama respect juga pada bidan muda tadi....Dalam mencari rezeki  dia tak kira kerja apa janji halal.. Dia buat kerja bersungguh2.. Keep it up..ok lah mama terpaksa stop sekarang ni..kita jumpa lagi ok..bye..

4 comments:

  1. kite memang langsung takde kepakaran mengurut. kalo pegang org aje konfem lebam!

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe..kelakar la nani..Itu bkn mengurut..itu lepas geram ...

      Delete
  2. jarang2 tengok tukang urut muda...kalau di kg semuanya dah berumur....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih kerana sudi melawat mama..Ini pun first time mama jumpa bidan muda..cantik pula tu..

      Delete