Thursday 26 April 2012

DUGAAN HIDUP

Berjumpa lagi kita..Alhamdulillah....Syukur..kepada tuhan..

Mama dapat rasakan hari ini  anak2 mama bloggers sekelian sudah mula  reda dgn masaalah masing2..Kemarahan yang meluap2 itu pun sudah mula hilang  dgn mengingati Allah SWT..Mama dapat rasakan anak2 mama bloggers semua ni baik2 belaka dan beriman..Syabas mama ucapkan..Itu nama nya dugaan..Usah di ambil serius sangat takut kita nanti yang makan hati..Benda ni tk akan habis di sini..sbb banyak lagi dugaan yg akan datang..Jadi relex la....Ewah..ewah...mama dah macam pakar motiwasi gitu..Nasihat mama biar la.apa orang nk buat asalkan kita tetap yakin kita di pihak yang benar..dan kita tak buat salah..Kita tengok setinggi mana dia nk melompat..Adakah setinggi gunung kinabalu..Oh..tidak mungkin ...kerana lompatan nya tidak mengikuti syarat2 dan tema.. Tuhan tidak bersama dgn orang2 begini...Biarkan dia...biarkan si luncai terjun dgn labu2 nya...biarkan...biarkan...

Ini ada lagi satu berita tentang kisah rumahtangga sorang artis ni..Masa kawin dulu tk ingat dunia..Maklumlah kawin dgn pemain bola sepak terkenal..Pemain ni pula menjadi pujaan ramai..Mungkin sudah jodoh.kot..Semasa nak kawin.kata Cinta la..Tak bleh hidup la tanpa dia..serasi bersama la..caring la..dan macam2 lagi..Tup..tup sekarang dengar dah berpisah.. Bila sudah berpisah semua benda tak elok keluar..Tak balik rumah lah..tak bertanggungjawab lah..tak bagi nafkah la....sampai hilang rasa malu..Astaghfirullah hal azim..Apa nak jadi ni..

Mama urut dada...kesian pun ada..bersimpati pun ada..Mama fikir kalau lah terjadi pada anak mama..tentu sedih kan..Kawin ni bukan perkara senang ..Tak boleh di ambil remeh..Mama selalu pesan pada anak2 mama.bila berkawin suami isteri mesti ada rasa tanggungjawab..kalau tidak rosak rumah tangga....yang menjadi mangsa  ialah anak2..Kepada Rita Rudaini mama berharap agar kehidupan nya dgn anak2 terbela..Bersabar dan berdoa supaya sentiasa di berkati Allah selalu..Ada hikmah di sebalik kejadian ini.. Kene redho.....Assalamualaikom...dan selamat malam..



                                                   

4 comments:

  1. hmm....speechless! tak tahu nk komen apa..cuma boleh doakan semoga Allah berikan petunjuk dan jalan yang terbaik buat mereka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la..macam2 sekarang ini...semoga diberi Allah pertunjuk dan hidayah buat kita semua...

      Delete
  2. betullah luahan mama tu, yg lebih dulu mkan garam dari kami anak2 blogger mama ni....ucu pulak tak tahupun ada perang2 manja lagi kt alam maya ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang betul Mama makan garam dulu..tapi kalau di alam bloq ni mama still new..baru nk berjinak2 pasing my time..

      Delete