Thursday 16 August 2012

SAMPERIT TEMBAM

Selamat kembali..Mama harap anak2 mama dan sahabat2 mama semua sihat dan di beri Allah kekuatan yang luar biasa untuk menjalankan ibadah berpuasa..Kita sudah hampir dengan syawal dan mama rasa dah ramai yang dah buat kueh raya..Suasana hari raya sudah mula di rasai dengan berkumandang nya  lagu2 hari raya..Lagu raya yang paling mama suka sekali ialah Dendang Perantau..Sungguh menusuk kalbu.. hingga boleh mengalir si air mata..

Ok lah tujuan mama menulis mama nak cerita.tentang biskut mama...Tadi mama buat Biskut Samperit..resepi amik dari blog CMG Tiffin Biru..Samperit dia ok..sedap..tapi bila masak dia kembang jadi macam muka mama..Frust la mama tengok..pastu yang lagi sedih tu first round bakar hangus...lagi la .frust mama..Malu mama nak tunjuk di sini..takut ada orang tak lena tidor dok teringat biskut hitam mama itu..Rasa macam nak menangis tengok biskut hitam....Penat pun tak habis lagi...Mama teralit sbb pegi buat keje lain sambil membakar..Yang second round dia ok tapi kembamg bak bulan purnama..Kebetulan cucu kakak mama datang..Dia pun pandai tak mau yang hitam tu..
Lepas itu Mama Astaghfirullah banyak2...tekan kecik sikit pastu baru menjadi..Baru lega hati mama tu pun tak cantik macam yang CMG punya.Tak pa la no ..mana boleh sama ngan CMG dia kan siffu..

Sebenar nya kalau kita buat biskut ni kita tak boleh sambil2 buat keje lain..kadang2 kita terlupa biskut kita dalam oven..Mama selalu jadi macam tu..
Kalau CMG tengok samperit mama tentu dia senyum..sbb samperit dia comei2 aja..Cantik sangat..


Ini lah samperit mama yang tembam itiew...Walau bagaimana pun terima kasih pada CMG kerana share resepi ini..ini samperit yang di buat kalu kedua..Kali pertama hancusssssss....OK kita jumpa lagi ok..love you all..





2 comments:

  1. Salam Aidilfitri utk mama dan keluarga..maaf zahir dan batin...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih Mp..Mama pun sama..harap maaf zahir dan batin

      Delete