Monday 7 May 2012

TUTUP FAIL

Salam semua..Awat la dua tiga hari ni mama malas sangat nak update blog..Bkn tak ada cerita  nk berkongsi tapi macam tak ada mood aja..Cerita hari tu pun tak habis mama cerita..Pasal suami cikgu yang hilang tu laaa....Ok lah mama cerita sikit ending dia..Sikit aja tau...cerita banyak2 nanti mama kene belangkong pula..Mereka telah menjumpai sisuami dan anak cikgu itu di kampung suami nya..Si suami dan anak kembali kepada keluarga nya..dan mereka pun kembali hidup aman dan bahagia..Walllahualam... Sama2 lah kita doakan ya.. Kita tutup fail ok...

Walaupun mama tk update bloq..tapi mama tetap baca bloq anak2 mama yg rajin2 memasak tu..Sudah menjadi satu hobi harian mama ..mama happy baca blog anak2 mama yang rajin2 tu..Dapat juga pengetahuan..Tapi kebanyakan resepi mama masuk dulu dalam list..sebab nya belum sampai seru lagi kot nk buat..Bila terasa nk buat itu la tak ada..ini la tak ada..Haii..banyak betul songeh mama ni..

Hari Ahad lepas mama pegi makan kenduri di Bangi dan Seremban..Sekarang ni dah jadi trend mana2 kenduri ada Apam Polkadot..Ada yang bagi sebagai gift dan ada yang hidang di atas meja. ..berwarna warni....Nampak cantik sangat...Apam ni dah jadi begitu popular..Sana sini ada Apam itu.
Birthday party ka..kenduri kesyukuran ka....tak kira lah kenduri apa pun mesti ada apam tu..Hebat kan..Mama rasa salah satu sebab orang suka ialah Apam ni tahan lama..dan sedap..Kita bleh buat dua tiga hari sebelum sesuatu majlis..Lagi pun banyak yang telah di pelbagaikan..Ada inti coklat..coklat chips..strawberry...jem nenas..dan ada tu yang ubuh inti buah kurma..Hati tu mama makan inti mashmellow lagi...Haish...macam2 dunia ni...dan kawan mama kata lain kali dia nk try buat inti sambal tumis ikan bilis pula..Suka hati lah janji sedap..Bukan sapa nk marah...

Kemera oh kemera..sampai sekarang tak ada lagi..Bila la nak dapat ni..Kalau tidak boleh tangkap gambar pengantin baru dan Apam polkadot....Pengantin perempuan hari tu macam model punya la cantik..Tapi pengantin lelaki tu kecik aja..Pengantin perempuan jauh lebih tinggi...Pengantin lelaki tu anak kawan mama..Dulu kalau mama jumpa dia mama selalu kata dia ni tak besar2..Hari itu mama jumpa dia mama kata pula walaupun tak besar2 tapi dah kawin engkau ya...Walaupun kecik tapi dia comel..muka hidung cantik...cuma rendah sahaja..Itu lah di di katakan jodoh kan dapat isteri cantik macam pergawati...Senyum lebar sampai ketelinga bila di puji isteri dia cantik..

Dalam perjalanan balik dari Seremban mama singgah juga Nilai..Sebab mama nk beli topi dan jam tangan boboi boy..Adam dah mengamuk nk jam tangan dan topi tu..Hari2 dok bertanya sampai menangis..Tapi tak ada..kata orang kedai tu belum keluar lagi jadi mama beli patung boboi boy dgn bantal peluk boboi boy saja.. Jadi lah...dari tak ada lansung....

Mama tengok ramai sungguh orang kt Nilai tu..Bas2 pesiaran beratur panjang...Tapi mama bila sampai Nilai tu dah tak tahu nk beli apa..Banyak sangat Mama masuk kedai tu mama nampak span basuh pinggan..lepas tu mama beli tempat pemukul lalat dan last mama beli besen plastik..sampai orang sebelah mama tergelak tengok mama..Dia tanya mama datang dari mana..Jawab mama dari KL..Datang jauh2.. itu yang mama beli..Habis ..itu yang mama nampak..Lagi pun itu yang mama tak ada buat masa ini...mama beli la.....hahahhaha..
Ok sampai di sini saja merapu mama..mama dah mengantuk..sampai kita berjumpa lagi ..tak tau bila..mama minta maaf kalau ada menyinggung perasaan sesiapa yang membaca bloq mama ini..Mama sekadar suka2 aja untuk meluangkan masa mama yang terbuang begitu saja..Ok selamat  malam dan mimpi lah yang indah2..Mama love you all..


2 comments:

  1. salam mama...
    wahhh mama..tajuk bukan main lagi..ingatkn nk tutup fail bende..rupenya kisah si cikgu tu...

    memang betul tu mama..kekadang bila kita sampai kt kedai yg byk aksessories rasa rambang mata x tahu nk beli ape...

    ReplyDelete
  2. Terima kasih ucu..kerana masih mau menjenguk mama yang ado ini..

    ReplyDelete