Saturday 16 June 2012

ROMBONGAN CHE KIAH KE TAPAH..

Salam semua...pagi tadi mama ikut rombongan Masjid Imam Qazali yang di ketuai oleh Ustazah Syarifah Nor ke Tapah...Kami di jemput kesana untuk memulakan Ratid Asma Al Husna..di surau Asshakirin Tapah...Nama surau ini nak sama dgn nama masjid tempat mama ni..Mula 2 mama tak nak pegi sbb mama ni bkn nya larat sangat nak naik bas tu..tetapi oleh kerana masjid tempat mama ni semua orang sibuk jadi mama gagah juga pegi sbb nak jaga nama masjid Az Zakirin..Oleh kerana tak ada orang yang nak pegi...Masjid tempat mama cuma antar 5 orang saja wakil..sepatutnya kena 10 orang...Kami betolak pukul 8,00 pagi..Berkumpul di masjid Imam gazali..

Sebenarnya pegi berjalan dgn kawan2 ni seronok juga..Sekurang2 nya release tension sikit..Kami sampai dalam pukul 10 .00 dan di beri sarapan pagi..Orang sana semua peramah belaka..Muka sentiasa di hiasi dgn senyuman...Ratid tu bermula dekat pukul 11.00 sbb Ustazah lambat sampai..Bas kami yang sampai dulu..

Yang mama segan tu mama bukan boleh duduk di bawah..mama terpaksa duduk atas kerusi..Sudah lama mama tidak duduk bertimpuh di bawah tetapi tak tahu lah apa hikmah nya  tuhan nak tunjuk..Mula2 mama duduk atas kerusi..tapi lama2 mama terasa nak join mk cik2 yang duduk di bawah tu..Tersa macam segan pula pada mk cik2 tu..Mereka sudah tua tapi masih boleh duduk bertimpuh di bawah..Yang mama ni macam mengada2..Lepas tu mama turun duduk di bawah..Siap bertimpuh lagi..Kawan2 mama semua menjeling2 dekat mama..tapi mama buat dek...aja..

Entah lah tiba2 boleh pula..Mama takut juga sat lagi tak boleh bangun tapi Alhamdulllah sepanjang ratid tu mama ok aja..cuma kadang2 tu berlunjur juga..sbb lenguh...Mama duduk di bawah sampai habis ratid tu..Mama pun hairan bin ajaib macam mana hari ni mama boleh duduk di bawah..Mama harap semoga kaki mama bertambah2 baik lah selepas ini..


Kami berkumpul di masjid Imam Gazali..Mama tangkap dari  arah depan..sebenarnya masjid ni cantik tapi mama tk kuasa nak pegi dekat sbb bas tu nak bertolah dah..


Ini surau Asshakirin Tapah..Surau baru di buat di kelilingi kampung.


Ini mama and the geng..Mama lah yang paling besar sekali..hehehe..

Sempat juga beli baju muslimah saiz xxxl tapi at last tak boleh pakai juga sbb ketat kat perut..



Ini lah mk cik2 yang mama sangat hormati..Yang di sebelah mama tu siap peluk dan menangis  semasa mama nak balik lepas tu siap minta nomber talipon mama..


Mama bersama geng mama dan Uatazah Syarifah Nor yang sangat baik..

Kami di jamu macam2..Nasi dan kueh mueh..Lepas tu semasa nak balik ada pula di bekalkan ole2 untuk di bawa pulang sorang satu..Baik kan orang2 Tapah....Semoga di murahkan rezeki dan di beri kesihatan yang baik dan di limpahkan rahmat dan keberkata hidup....Rasa sedih pula nak tinggal kawan2 yang baru kami kenal itu terutama mak cik2 yang sudah tua itu..Ada diantara mereka yang mengalir air mata..Sedih sangat..Mama ni hati mudah tersentuh..teringat emak mama yang sudah tua itu..Di sini ada beberapa keping ganbar yang mama amik semasa di sana..untuk di buat kenangan..Mama ni bkn jenis yang lincah boleh tangkap gambar sana sini..Ok la tu kan..At least mama happy juga kan..Ok kita jumpa lagi..

2 comments:

  1. aktif ye mama dengan program2 mcm ni. macam mak nani jugak. dah pencen pon tapi tak reti duk diam2.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nani..mama ni bkn larat sangat tapi rumah mama ni dekat sangat dgn masjid..berjalan kaki 2-3 tapak dah sanpai..Mama join juga program masjid ni..Maklum lah sudah senja..,mesti mau ingat....

      Delete